24 dec. 2007

"Marele Alb"

Cand intri in Tibet ( acum China ) incepi de fapt sa urci, din Zhangmu (2300m ) pana in Nyalam ( 3700m ) sunt 150km si faci cam 3 ore cu masina, urcand pe un drum ce serpuieste spre podisul Tibet . De aici incolo nu mai sunt copaci si incepi sa simti altitudinea, nu mai poti sa stai fara ocelari si fara sa te protejezi de soare, trebuie sa bei apa iar drumul de apropiere presupune pauze de 2-3 zile in care se fac ture de aclimatizare.

Intre Nyalam si Tingri ( 4300m ) sunt 250km, trecand peste Lalungla ( 5050m ) trecatoarea aflata la cea mai mare altitudine din lume si am facut cam 5-6 ore, tot acum am vazut si primul opt miar, Shishapangma 8013m, cel mai mic din cei 14 giganti ai planetei.

Tingri. In momentul cand in departare a aparut micutul satuc, Ram, base camp managerul nostru mi-a facut un semn si mi-a aratat un varf, unul din multele care se vedeau in zare.


…Everestul.
Am vrut sa zic ceva, dar…ce sa zic, ce puteam eu sa spun mai presus de privelistea care o aveam. Marele alb, de fapt, cel mai mare alb, Chomolungma, ‘ zeita mama a pamantului ‘8848m

Langa el, mai mare ( din cauza ca era mai aproape ) Cho Oyu 8201m, al saselea varf ca inaltime din lume si destinatia noastra. Eram in locul in carea am visat sa fiu de cand ma stiu, eram pe acoperisul lumii.

Niciun comentariu: